Faktura & betaling
Velkommen til vår fakturaside
Her finner du informasjon om faktura og betaling. Se også «ofte stilte spørsmål» nederst på siden.
Alle fakturaer fra oss opprettes via vår fakturapartner Billogram. For mer informasjon, gå til vår Billogram-side.
Betalingsalternativer
Vi vil gjøre det enkelt, derfor tilbyr vi fire ulike måter å betale fakturaen på.
Vi anbefaler at du betaler med AvtaleGiro. Slik sparer du tid og bidrar til å redusere administrasjonskostnader.
Papirfaktura
Papirfaktura sendes til din adresse og må betales manuelt.
.
.
E-post faktura
E-postfaktura sendes til den e-postadressen som er lagret som mottaker hos Redningsselskapet. For å betale fakturaen må du manuelt skrive inn betalingsopplysninger i nettbanken.
.
AvtaleGiro
AvtaleGiro trekkes automatisk fra din konto uten at du behøver å foreta deg noe. Les mer om hvordan du aktiverer AvtaleGiro.
.
eFaktura
Ved eFaktura sendes fakturaen elektronisk til nettbanken din. For å betale fakturaen må du godkjenne den i nettbanken.
.
Se eksempel på en faktura:
Ofte stilte spørsmål
Alle fakturaer fra oss opprettes nå via vår fakturapartner Billogram. Du kan se dine fakturaer via MinSide. Trykk på «Meny», «Min konto» og velg deretter «Fakturaoversikt». Dine historiske fakturaer vil alltid vises på Minside.
Du kan enkelt gjøre dette via din egen nettbank eller på Billogram sin side. Åpne faktura på nytt for å komme til Billogram eller gå til MinSide. Velg «Meny», «Min konto» og deretter «Fakturaoversikt».
Trykk på den aktuelle fakturaen for å komme til Billogram.
Dette aktiveres i din nettbank. Ved å velge «Ja takk til alle» så vil du få e-Faktura fra alle som tilbyr dette.
Endringer for faktura må gjøres i nettbanken din. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp.
Medlemskapet blir fornyet hvert år, helt til oppsigelse foreligger. Vi sender ut faktura for ny medlemsperiode hvert år i februar, og medlemskapet gjelder fram til 1.mars påfølgende år dersom faktura er betalt.
Som de fleste andre tjenester har Småbåtregisteret et årsgebyr for å være registrert hos oss. Småbåtregisteret drives av Redningsselskapet, en humanitær organisasjon som er avhengig av å skaffe inntekter til hovedformålet som er å redde liv, berge verdier og forebygge ulykker til sjøs.
Årsgebyret sendes til registrerte hovedeiere, og beregnes på alle båter som står registrert i Småbåtregisteret pr. 1. januar inneværende år. Har du flere båter registrert? Du betaler halv pris fra båt nummer 2.
Nei, vi endrer ikke forfall. Du får 3 påminnelser fra oss på å betale faktura, og du kan velge å betale fakturaen når som helst i denne perioden. Etter siste påminnelse, så vil din avtale avsluttes automatisk. Hvis du etter utmelding ønsker medlemskap, må du kjøpe det på nytt.
Hvis du ønsker at båten fortsatt skal være registrert i Småbåtregisteret, må båten registreres på nytt her.
Nei, det trenger du ikke.
Når du avslutter medlemskapet eller avregistrerer båten på MinSide blir faktura automatisk kreditert.
Andre spørsmål?
Hvis du har flere spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med kundeservice på telefon
987 06757 eller Vis e-post