Hopp til innhold

RS 108 Kaptein Buhre

I operativ tjeneste fra 1991

02016

0
14
4
For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LEFF
Maritime Mobile Service Identity: 257218500
Havn: Oslo
Byggested/-år: 1991
Anlegg: NSSR and Amble & Stokke AS
Finansiering: Anne og Odd Buhres Legat og egen finansiering
Materiale: Aluminium hull and structure FRP sandwich superstructure
Klasse: +1A1 R280 LIGHT CRAFT EO
Fartøyklasse Skomvær-klassen
Hastighet: 25
Rekkevidde: 400 nautical miles
Vekt: 76 ton
Lengde: 21,0 m
Dekksbredde: 5,7 m
Dypgang: 3,3 m
Drivstoff: 8,0 m³
Ferskvann: 1,2 m³
Slepekraft: 6 ton
Hovedmotor: Mitsubishi Diesel 2 x S12A2 MPTA, tot. 1550 kW
Hjelpemotor: Iveco AIFO HVVM60 KvA
Dekksmaskineri: Hydraulic windlass, capstan, crane
Redningsutstyr: Towing hook max............... 6 ton Salvage pumps, fire and bilge 3, 6 meter Zodiac FLIR Voyager, Thermal Camera
Dykkeutstyr: SCUBA and underwater communication. Under water camera, rated to 100 meter / VCR
Navigasjonsutstyr: 2 x radar (3 cm and 10 cm) Chart plotter, GPS/DGPS, Echo sounder, autopilot, log
Kommunikasjonsutstyr: 2 x VHF, HF/MF SSB radio transceiver, VHF-direction finder, GMDSS VHF, cellular phone
Redningsovernatting: Wheel house 4 seats Saloon 12 seats 3 single cabins
Mannskap: 3 persons
Print teknisk informasjon

RS 108 Kaptein Buhre i media

Røykutvikling på båt: To fraktet til legesjekk

Røykutvikling på båt: To fraktet til legesjekk

Senja Hovedredningssentralen Nord-Norge Mayday Røykutvikling på båt: To fraktet til legesjekk 11:41 14.02.25 13:01 Rikke Lange ...

Publisert 14.02.2025 kl. 11:35
Les hele saken hos Bladet Vesterålen

Kjønnsnøytrale yrkesnavn på havet gir utfordringer

Kjønnsnøytrale yrkesnavn på havet gir utfordringer

En sjømann eller en båtsmann er ikke særlig lengre det. Maskinistforbundet frykter uthuling av kompetanse, og andre peker på krongel i ...

Publisert 08.02.2025 kl. 06:52
Les hele saken hos Fiskeribladet