Hopp til innhold

RS 125 Det Norske Veritas

I operativ tjeneste fra 2003

02016

0
8
2
For fylkesvis statistikk se pressesidene

Teknisk informasjon

Kallesignal: LMGR
Maritime Mobile Service Identity: 259193000
Havn: Oslo
Byggested/-år: 2003
Anlegg: NSSR/Amble & Stokke AS
Finansiering: Det Norske Veritas og egen finansiering
Materiale: Aluminium hull and superstructure
Klasse: +1A1 LC, R1, Patrol, EO
Fartøyklasse Fosen-klassen
Hastighet: 29
Rekkevidde: 600 nautical miles
Vekt: 87,2 ton
Netto: 73 ton (light ship)
Lengde: 22,5 m
Dekksbredde: 6,38 m
Dypgang: 1,43 m
Drivstoff: 16,3 m3
Ballastvann 11,0 m3
Ferskvann: 1,4 m3
Slepekraft: 22 ton
Hovedmotor: 2xMTU, 12V396TE 74L, tot. 3000 kW
Hjelpemotor: 2x52 kW John Deere. DFM50
Dekksmaskineri: Hydraulic windlass, Hydr.Crane, Hydraulic capstan ....2,5 ton
Redningsutstyr: Towing tension winch, SWL 16 tons Salvage hook SWL.: 25 tons Salvage pumps, fire and bilge Fire Fighting pump 2. 500 l./min., 9 bar Workboat 4,5 meter - outboard 30 hp., placed on foredeck. FLIR Voyager, Thermal Camera
Dykkeutstyr: Nargilee, SCUBA and underwater communication. Under water camera/VCR, rated/operational to 60 meter.
Navigasjonsutstyr: 2x radar (2x3 cm) ARPA, Chart plotter, DGPS auto pilot.
Kommunikasjonsutstyr: GMDSS Class A2 with additional equipment
Mannskap: 3 persons
Print teknisk informasjon

RS 125 Det Norske Veritas i media

Havarikommisjonen med rapport om dødsulykke: Forstod ikke alvoret

Havarikommisjonen med rapport om dødsulykke: Forstod ikke alvoret

I januar døde en fisker etter at båten havarerte utenfor Stamsund i Lofoten. Dette gikk galt ifølge ny rapport.

Publisert 28.11.2024 kl. 10:36
Les hele saken hos NRK Nordland

Rapport etter dødsulykke: - Viser at ein situasjon raskt kan utvikle seg til å bli kritisk

Rapport etter dødsulykke: - Viser at ein situasjon raskt kan utvikle seg til å bli kritisk

Både fiskebåten og redningsskøyta gjekk på grunn. I etterkant av hendinga har Redningsselskapet gjennomført ei intern undersøking.

Publisert 28.11.2024 kl. 08:53
Les hele saken hos Fiskeribladet